شما هیچ موردی در سبد خرید خود ندارید

هیدروموتور هیدرولیک

هیدروموتور چیست؟

 

موتور هیدرولیک یک محرک مکانیکی است که فشار و جریان هیدرولیک را به گشتاور و جابجایی زاویه ای (چرخش) تبدیل می کند. موتور هیدرولیک همتای چرخشی سیلندر هیدرولیک به عنوان یک محرک خطی است. به طور کلی، دسته دستگاه هایی به نام موتورهای هیدرولیک گاهی اوقات شامل دستگاه هایی می شود که با نیروی آبی کار می کنند (یعنی موتورهای آب و موتورهای آبی) اما در اصطلاح امروزی این نام معمولاً به طور خاص به موتورهایی اطلاق می شود که از مایع هیدرولیک به عنوان بخشی از مدارهای هیدرولیک بسته استفاده می کنند. ماشین آلات هیدرولیک مدرن

از نظر مفهومی، یک موتور هیدرولیک باید با یک پمپ هیدرولیک قابل تعویض باشد زیرا عملکرد معکوس را انجام می دهد - مشابه روشی که یک موتور الکتریکی DC از نظر تئوری با یک ژنراتور الکتریکی DC قابل تعویض است. با این حال، بسیاری از پمپ های هیدرولیک را نمی توان به عنوان موتور هیدرولیک استفاده کرد، زیرا نمی توان آنها را به عقب هدایت کرد. همچنین، یک موتور هیدرولیک معمولاً برای فشار کاری در هر دو طرف موتور طراحی می‌شود، در حالی که بیشتر پمپ‌های هیدرولیک به فشار کم ارائه شده از مخزن در سمت ورودی متکی هستند و در صورت استفاده به عنوان موتور، مایع نشت می‌کنند.

 

انواع هیدروموتور

هیدروموتور پره ای
یک موتور پره ای از محفظه ای با سوراخ خارج از مرکز تشکیل شده است که در آن یک روتور با پره هایی در آن کار می کند که به داخل و خارج می لغزند. اختلاف نیروی ایجاد شده توسط نیروی نامتعادل سیال تحت فشار روی پره ها باعث می شود روتور در یک جهت بچرخد. یک عنصر حیاتی در طراحی موتور پره، نحوه ماشینکاری نوک پره ها در نقطه تماس بین نوک پره و محفظه موتور است. 

 

هیدروموتور دنده
یک موتور دنده (دنده خارجی) از دو چرخ دنده تشکیل شده است، دنده محرک (که از طریق یک کلید به شفت خروجی متصل می شود و غیره) و چرخ دنده هرزگرد. روغن فشار قوی به یک طرف چرخ دنده ها منتقل می شود، جایی که در اطراف چرخ دنده ها، بین نوک چرخ دنده ها و محفظه های دیواری که در آن قرار دارد، به درگاه خروجی جریان می یابد. سپس چرخ دنده ها مشبک می شوند و اجازه نمی دهند روغن از سمت خروجی به سمت ورودی برگردد. برای روانکاری، موتور دنده از مقدار کمی روغن از سمت تحت فشار چرخ دنده ها استفاده می کند، این روغن را از طریق یاتاقان های هیدرودینامیکی (معمولا) تخلیه می کند . یکی از ویژگی های مثبت موتور دنده این است که در آن خرابی فاجعه بار کمتر از سایر انواع موتورهای هیدرولیک رایج است. این به این دلیل است که چرخ دنده ها به تدریج محفظه و/یا بوش های اصلی را فرسوده می کنند و بازده حجمی موتور را به تدریج کاهش می دهند تا زمانی که کاملاً بی فایده شود. این اغلب قبل از اینکه سایش باعث گرفتگی یا خراب شدن دستگاه شود، اتفاق می افتد.

 

هیدروموتور ژروتور
موتور ژروتور در اصل یک روتور با دندانه‌های N-1 است که در روتور/استاتور با دندانه‌های N دور از مرکز می‌چرخد. سیال تحت فشار با استفاده از یک دریچه توزیع کننده (معمولاً) محوری، به داخل مجموعه هدایت می شود.  به طور معمول، موتورهای Gerotor دارای سرعت کم تا متوسط ​​و گشتاور متوسط ​​به بالا هستند.

 

هیدروموتورهای پیستون محوری
برای سیستم های محرک دوار با کیفیت بالا معمولاً از موتورهای پیستونی استفاده می شود. در حالی که سرعت پمپ های هیدرولیک بین 1200 تا 1800 دور در دقیقه است، ماشین هایی که توسط موتور هدایت می شوند اغلب به سرعت بسیار کمتری نیاز دارند. این بدان معناست که وقتی از یک موتور پیستون محوری (حجم حداکثر 2 لیتر) استفاده می شود، معمولاً به یک گیربکس نیاز است. برای تنظیم مداوم حجم اغلب از موتورهای پیستونی محوری استفاده می شود.

مانند پمپ های پیستونی ( رفت و برگشتی ) ، متداول ترین طراحی موتور پیستونی ، محوری است. این نوع موتور بیشترین استفاده را در سیستم های هیدرولیک دارد. این موتورها مانند پمپ های مشابه خود(پمپ های پیستونی) در دو طرح جابجایی متغیر و ثابت موجود هستند. محدوده سرعت چرخشی معمولی (در بازده قابل قبول) از زیر 50 دور در دقیقه تا بالای 14000 دور در دقیقه است. راندمان و حداقل/حداکثر سرعت چرخش به شدت به طراحی گروه دوار بستگی دارد و انواع مختلفی در حال استفاده است.

 

هیدروموتورهای پیستونی شعاعی

 به این هیدروموتورها خورشیدی نیز گفته میشوند . هیدروموتورهای پیستونی شعاعی دارای تعدادی پیستون هستند که به صورت شعاعی حول یک محور یا شافت قرار گرفته اند . گشتاور بالا سرعت چرخش پایین و فضای بزرگ برای نصب از مشخصات این نوع هیدروموتورها میباشد.

فیلترها
در هر صفحه
تماس برای قیمت
تماس برای قیمت
تماس برای قیمت
تماس برای قیمت
تماس برای قیمت
تماس برای قیمت